Wat verstaan wij onder Marketing Automation?

Marketing Automation verwijst naar de software die er is met het doel om marketing acties te automatiseren. Veel marketing afdelingen moeten herhalende taken zoals e-mails, social media en andere website acties automatiseren. De technologie van Marketing Automation maakt deze taken gemakkelijker.

Waarom Caesar

Wij leveren je de middelen en handvatten om je marketing taken zo goed mogelijk te automatiseren. We hebben de kennis om met jouw marketingafdeling mee te denken over hoe we zo goed mogelijk gebruik kunnen maken van de technologie om de marketing doelstellingen te behalen.

Marketing Automation
Drag-and-drop interface

Cross-Channel Automation

Klanten gebruiken niet langer een enkel kanaal om informatie te zoeken over producten of diensten. Met cross-channel marketing automation is het mogelijk om interacties in te richten en configureren, reacties en content op basis van context te automatiseren. Met context kan gedacht worden aan hoe, wanneer, waar en waarom de klant je bezoekt.

Gemakkelijk in te richten

Natuurlijk wil je zelf campagnes inrichten om het gesprek met je klant aan te gaan. Zowel Sitecore al Sitefinity bieden de mogelijkheid om dit gemakkelijk zelf te doen. Ontwerp en beheer cross-channel beleving plannen met een intuïtief drag-and-drop interface om snel en gemakkelijk automated marketing campagnes en programma’s op te zetten. We kunnen je hier ook in ondersteunen door bijvoorbeeld een workshop te geven aan je marketingmedewerkers of dit volledig bij ons te beleggen.

Altijd en overal het gesprek op gang houden

De tools die wij leveren onthouden de laatste interactie die je had met je klant en biedt de mogelijkheid om dat gesprek op te pakken waar het gestopt is. Ongeacht welk device of kanaal je klant gebruikt op dat moment. Hierdoor is het mogelijk om continuïteit te bieden op kanalen als web, e-mail, social media, mobile en andere kanalen.

Van conversatie naar conversie

Meet de resultaten en stuur bij om de conversatie met je klant steeds beter te laten verlopen en op gang te houden. Door het gesprek op gang te houden en de beleving van jouw merk interessant te houden, komt de conversatie steeds dichter bij conversie.

Klanten gebruiken niet langer een enkel kanaal om informatie te zoeken over producten of diensten.

Meer informatie nodig?

We willen graag met je praten over wat Marketing Automation voor jouw organisatie kan betekenen. Neem contact op met onze Business Consultant voor meer informatie.